close

  • Być wiernym Ojczyźnie mej, Rzeczypospolitej Polskiej

     

  • KONTAKT

  • Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Bernie

    Elfenstrasse 20a

    3006 Bern

    Szwajcaria

     

    Adres do korespondencji:

    Elfenstrasse 20a

    Postfach 151

    3000 Bern 15

    Szwajcaria

     

    Tel.: +41 31 358 02 02
    Faks: +41 31 358 02 16


    Pokaż Poland MFA na większej mapie

     

    ***

     

     

                            Skargi i wnioski

     

    Przyjmowanie i załatwianie skarg i wniosków w Ambasadzie RP w Bernie odbywa się zgodnie z zasadami określonymi w Zarządzeniu nr 1 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 24 stycznia 2018 r. w sprawie przyjmowania i załatwiania petycji, skarg i wniosków w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i jednostkach podległych Ministrowi Spraw Zagranicznych (Dz. Urz. Min. Spraw Zagr. z dnia 26 stycznia 2018 r. poz. 6), wydanym na podstawie następujących przepisów:

     

    • Dział VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267)
    • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).

       

      Przedmiotem skarg mogą być naruszenia interesów skarżących spowodowane zaniedbaniami lub nienależytym wykonywaniem zadań zleconych z zakresu administracji publicznej przez Ambasadę RP w Bernie lub jej pracowników.

      Przedmiotem wniosków mogą być sprawy ulepszania organizacji i usprawniania funkcjonowania Ambasady RP w Bernie, poprawienia skuteczności jej działania oraz zapobiegania nieprawidłowościom.

       

      UWAGA

       

      Zgodnie z art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. (Dz. U. z 2013 r., poz. 267) oraz   § 8. 1. rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5 poz. 46), podanie adresu wnoszącego (miejscowość, kod pocztowy, ulica, numer domu i numer lokalu) jest obowiązkowe.

      Zgodnie z § 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia  8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i  rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46),  skargi i wnioski niezawierające adresu wnoszącego skargę  pozostawia się bez rozpoznania.

       

       

      Sposoby wnoszenia skarg i wniosków 

       

      1. Pocztą na adres

       

      Ambasada RP w Bernie

      Elfenstrasse 20a

      3000 Bern 15

       

       2. Za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres berno.amb.wk@msz.gov.pl

         

      Skargi i wnioski nadsyłane drogą elektroniczną zawierać powinny imię i nazwisko oraz adres wnoszącego.

       

      3. Ustnie do protokołu

       

      po uprzednim ustaleniu terminu spotkania drogą mailową berno.amb.wk@msz.gov.pl . Proszę zabrać ze sobą ważny dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport).

       

         

      ***